Una dintre cele mai mari lipsuri ale acestui municipiu frumos și cu mare potențial turistic este infrastructura portuară, pretabilă la acostarea marilor vase croazieră. Nave impunătoare, pline de turiști, trec cu viteză pe lângă municipiu, singura noastră posibilitate fiind doar aceea de a le admira de la distanță. Uneori acestea mai opresc, ce-i drept, în Portul Drobeta, dar odată coborâți de pe nave, turiștii nu au la dispoziție trasee turistice, autocare de patru stele și nici măcar posibilități minime de a se orienta pe teren. În acest fel, Severinul a ajuns un oraș dunărean tot mai ocolit de această categorie de turiști. Această anomalie va lua sfârșit în cel mult un an, datorită inițiativei primarului Marius Screciu. Acesta a încheiat un contract cu o firmă cunoscută de turism, KARPATEN TURISM, căreia îi va pune la dispoziție terenul aflat la malul fluviului, în zona Piciorului Podului, și va contribui la amenajarea lui corespunzătoare, în așa fel încât locul să fie transformat într-un miniport în care vasele de croazieră vor putea acosta. De aici, turiștii vor avea acces direct în curtea Muzeului Porțile de Fier, pe pasarela amenajată deja.
„Suntem pe punctul de a încheia un contract de concesiune a unui teren care aparține Primăriei municipiului Drobeta Turnu Severin firmei Karpaten, care va amenaja un ponton în dreptul Muzeului Regiunii Porților de Fier. Ani de zile navele de croazieră au ocolit Severinul pentru că nu existau în oraș autocare de patru stele care să-i transporte pe turiști până la muzeu, iar din punctul de vedere al tour-operatorilor era ineficient aducerea lor de la Timișoara sau București. Este un proiect care se va derula pe o perioadă mai lungă, începând cu anul 2020 și sunt convins că este un pas înainte în dezvoltarea turismului. Severinul așteapta de multă vreme să intre pe harta turistică a navelor de croazieră”, a declarat primarul Marius Screciu.
Acostarea navelor de croazieră chiar lângă muzeu va elimina o serie de costuri suplimentare, necesare transportului și transferului către obiectivele turistice și traseele dorite de turiști. O altă componentă a turismului local, vizată de operatorul de turism este și zona culturală. Cifrele spun, evident, multe despre avantajele atragerii turiștilor de pe navele de croazieră.
„Elementul care a frânat ani de zile dezvoltarea turismului este transportul pentru că nu există logistica de autocare de patru stele. Acestea costă pentru dislocare, iar o excursie, o acostare a unei nave de croazieră la Turnu Severin, economic mă refer, era total ineficientă. Găsind înțelegere la Primărie, și trebuie să-i mulțumesc domnului primar pentru deschidere, am găsit acest cheu în imediata apropiere a liftului panoramic care a fost construit în curtea muzeului astfel încât să putem acosta în viitor navele de croazieră exact în fața muzeului, eliminând acele costuri mari de transport, de transfer din Portul Turnu Severin către muzeu”, a precizat Gheorghe Mărginean, managerul general de la Karpaten Turism, una dintre cele mai mari agenții turoperatoare din România.
Dacă numărul vaselor de croazieră care vor acosta la Severin va crește exponential în următorii ani, Severinul va avea de câștigat enorm. Este știut faptul că de-a lungul Dunării, România are cea mai lung țărm, dar numai o mica parte din potențialul touristic dunărean este folosit la întreaga capacitate.