Primăria va asigura gratuit și infrastructura în zona terenurilor - căile de acces și utilități. În funcție de numărul solicitărilor primite, se vor găsi soluții pentru a suplimenta suprafețele de teren necesare. „Trebuie să facem tot ceea ce depinde de noi, ca administrație locală, să le oferim tinerilor șansa unui bun început în viață și motive să nu mai plece din oraș sau chiar să revină acasă”, mai spune primarul Screciu.
Actele necesare pentru întocmirea dosarului sunt:
✔cerere adresată primarului - se face în nume propriu;
✔copie certificat naștere;
✔copie act de identitate;
✔declarație notarială pe propria răspundere a solicitantului în care se menționează că nu deține sau nu a deținut în propietate o locuință, ori un teren destinat construirii de locuințe;
✔declarație notarială a părinților solicitantului, pe propria răspundere, că nu dețin sau că nu au deținut în proprietate în ultimii 10 ani, un teren în suprafață mai mare de 500 mp în mediul urban și de 5000 mp în mediul rural, indiferent de localitatea în care este situat terenul;
✔situația locativă (copie contract locuință, copie contract de închiriere);
✔certificat fiscal de la Direcția de Taxe și Impozite;
✔în cazul în care solicitantul este căsătorit are obligația să depună aceleași acte și pentru soț/soție.
Dosarele se depun până la sfârșitul anului, iar după semnarea contractului, lucrările trebuie să înceapă în maxim 1 an. Terenul este gratuit pe toată durata existenței construcției.