Noile reguli impuse de municipalitate pentru taxarea serviciului de salubritate au fost implementate. Până la sfârșitul lunii iunie 2021, severinenii trebuie să depună la Primărie declarația de impunere și documentele însoțitoare. Potrivit noului concept, populația și societățile comerciale vor plăti taxa de ridicare a gunoiului direct la Primărie și nu la operatorul de salubrizare BRANTNER SERVICII ECOLOGICE SA, ca până acum. Populația va trebui să completeze o declarație de impunere în care să se precizeze numărul de persoane care locuiesc la fiecare adresă și să obțină o adeverință de la Asociația de proprietari.
Noua formulă de lucru cu firma de salubrizare a fost anunțată de către municipalitate, încă de la ultima ședință a Consiliului Local și deja a fost elaborată și publicată pe site-ul Primăriei SEVERIN (www.primariadrobeta.ro). În principiu, municipalitatea dorește să colecteze direct taxa de salubrizare care, în prezent, este colectată de BRATNER SERVICII ECOLOGICE SA. În noua formulă, severinenii vor plăti mai puțin decât până acum: Taxa va fi, în cazul persoanelor fizice care locuiesc la case, de 12 lei/persoană, în loc de 14 lei/persoană, așa cum este în prezent. În cazul celor care locuiesc la bloc, taxa se va reduce de la 13,46 lei/persoană la 12 lei/persoană.
Totuși, până vom ajunge să beneficiem din plin de noul sistem, severinenii trebuie să mai treacă de o etapă birocratică și anume completarea unei declarații de impunere, prin care proprietarii de locuințe trebuie să declare numărul de persoane care locuiesc la fiecare adresă. Declarațiile se află și pe site-ul Primăriei și pot fi descărcate online, dar primarul spune că aceste formulare vor ajunge la toți severinenii, fiind împărțite și prin oamenii trimiși de Primărie.
Noua taxă se va putea plăti și fizic, la casierie, dar și online
„Vom avea un sistem online de depunere a declarațiilor și un sistem de plată online. Dar vor exista și puncte dedicate de colectare a taxei și se va putea plăti taxa și la ghișeele Direcției de Impozite și Taxe Locale. De asemenea, vom avea casieri care vor merge din casă în casă pentru a colecta taxa”, explică primarul Marius Screciu.
Unde găsești declarația de impunere?
Deși pare un demers greoi această trecere de la încasarea taxei de salubrizare de către Asociația de proprietari la încasarea directă de către municipalitate, lucrurile sunt destul de simple, dacă urmați toți pașii prevăzuți și dacă vă procurați din timp toate actele necesare. Mai mult, documentația poate fi depusă electronic sau direct la sediul Direcției Impozite și Taxe Locale. În primul rând aveți nevoie de un formular al declarației de impunere. Dacă nu îl primiți de la asociația de proprietari sau de la oamenii Primăriei, îl puteți descărca de pe site-ul Primăriei Severin, de la secțiunea „Salubritate”. Tot aici găsiți integral regulamentul privind taxa de salubritate și formularele pentru declarația de impunere. MARE ATENȚIE! SUNT PATRU TIPURI DE FORMULARE PENTRU DECLARAȚIA DE IMPUNERE (Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3 și Anexa 4)! Pentru consumatorii casnici ai serviciilor de salubritate, adică pentru publicul larg, se va folosi FORMULARUL DECLARAȚIE DE IMPUNERE INTITULAT ANEXA 1! Formularul trebuie completat și semnat, iar în tabel trebuie trecute toate persoanele care locuiesc la adresa respectivă.
Alte formulare și alte reguli pentru cei care închiriază locuințele și pentru persoanele juridice
DECLARAŢIE DE IMPUNERE, Anexa nr. 2, se va folosi în vederea stabilirii cuantumului taxei de salubrizare pentru proprietari de imobile persoane fizice/juridice, pentru imobile închiriate persoanelor juridice (inclusiv PFA-uri, II-uri, etc) /persoanelor juridice ce desfăşoară profesii liberale.
DECLARAŢIE DE IMPUNERE, Anexa nr 3, se va folosi în vederea stabilirii cuantumului taxei de salubrizare pentru proprietarii de imobile persoane juridice, care închiriază persoanelor fizice/persoanelor juridice ce desfăşoară profesii liberale.
DECLARAŢIE DE IMPUNERE, Anexa nr 4, se va folosi în vederea stabilirii cuantumului taxei de salubrizare pentru utilizatori non-casnici (operatori economici, instituţii publice, asociaţii non-profit altele decât asociaţiile de proprietari/locatari, PFA, etc) profesii liberale asimilate utilizatorilor casnici.
De ce acte ai nevoie?
Cetățenii care locuiesc la bloc/casă trebuie să atașeze la ANEXA 1 o copie după CI pentru toți cei care locuiesc la adresa respectivă, certificat de naștere (pentru minori) și adeverință de la asociația de proprietari (doar pentru persoanele care locuiesc la bloc) din care să reiasă numărul persoanelor din imobil.
Deci, ATENȚIE! Dacă locuiți la bloc, trebuie să solicitați Asociației de proprietari o adeverință din care să reiese numărul de persoane declarat acolo. Dacă locuiți la casă, nu mai este nevoie de o astfel de adeverință. Așadar, ACTELE NECESARE SUNT: DECLARAȚIA DE IMPUNERE (ANEXA 1), COPIE DUPĂ CARTEA DE IDENTITATE, ADEVERINȚĂ DE LA ASOCIAȚIA DE PROPRIETARI ȘI COPIE DUPĂ CERTIFICATUL DE NAȘTERE PENTRU COPIII MINORI.
„Fiecare proprietar de locuință va primi în perioada următoare un formular de declarație, aceste formulare le vom împărți prin angajați ai Primăriei, dar se găsesc și pe site-ul Primăriei de unde se pot descărca și completa. Urmează ca după completarea formularului, oamenii să vină cu actele și buletinul și să le depună la noi. Cei care nu vin să declare vor fi taxați cu 7 persoane pe locuință, de aceea este foarte important ca fiecare proprietar de locuință să vină și să declare câte persoane locuiesc la acea adresă. La fel, cei care dețin mai multe locuințe, trebuie să declare că acolo nu locuiește nicio persoană, pentru a fi scutiți de la plata taxei. În momentul în care va intra în funcțiune acest concept, firma de salubritate va ridica gunoiul, după care ne va factura nouă, Primăriei, cantitatea colectată, la finele fiecărei luni”, a declarat primarul municipiului Drobeta Turnu Severin, Marius Screciu.
Declarațiile de impunere și actele însoțitoare trebuie depuse până cel târziu 30 iunie 2021
Declarațiile de impunere sunt absolut necesare și vor fi depuse în perioada 01 aprilie 2021 – 30 iunie 2021 după cum urmează: Electronic la adresele de mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.; La sediul Primăriei pentru persoanele juridice; La Direcția Impozite și Taxe pentru proprietarii de case; La Direcția de Patrimoniu pentru proprietarii de apartamente (chiriași ANL, locuințe sociale sau case naționalizate); MARE ATENȚIE! DECLARAȚIILE SUNT SUPUSE LEGII PENALE, ÎN CAZUL ÎN CARE CONȚIN DATE FALSE! ÎN CAZUL ÎN CARE NU VĂ ÎNCADRAȚI ÎN ACEST TERMEN ȘI NU ANUNȚAȚI MUNICIPALITATEA ASUPRA NUMĂRULUI DE PERSOANE VI SE VA FACTURA DIN OFICIU TAXE PENTRU 7 PERSOANE!