Vine toamna, încep şi lucrările la drumurile noastre. În Mehedinţi, chiar dacă de câteva zile e frig și plouă, se lucrează la podurile de pe DN 6. Deși încă de iarna trecută se știa că pe viaductele dintre Gura Văii și Orșova rosturile de dilatație sunt distruse, reparațiile au început abia acum în prag de iarnă, în timp ce cât a fost cald s-au făcut doar mici cârpeli.


La cel de-al doilea viaduct de pe DN 6, după Barajul de la Porțile de Fier 1, în sensul de mers către Orșova se lucrează de câteva săptămâni bune, dar iar lucrările înaintează în ritm de melc. La scurt timp după ce drumarii s-au apucat de treabă a venit și prima repriză de vreme severă. A urmat o perioadă caldă, cu vreme frumoasă, în care lucrările pare că mai mult au stagnat. Pentru că zilele acestea, când am avut parte de un alt episod cu vreme rea, ploaie și frig, drumarii lucrau la același viaduct, pe sensul opus. “Se lucrează ca în România, când nu trebuie! Când este ploaie, când este ninsoare, vara stăm la umbră” a declarat un şofer care tranzita zilele trecute DN 6 şi a observat că drumarii lucrau de zor, deşi afară burniţa. Au fost şoferi care au făcut haz de necaz de situaţie: „Este foarte bine că se lucrează acum, că acum toamna este cel mai bine, ca să facă priză bine pe ploaie, când e cald nu este bine”; „Acum e bine, acum e vremea bună, iese şi lucru bun, ţine două zile. Ca la noi la nimeni”, au spus doi şoferi plini de ironie la adresa celor care nu au luat decizia ca acest drum să fie reparat în perioada verii şi nu acum toamna.

„Au reparat, dar nu au reparat bine”

Şoferii spun că de fapt s-ar mai fi lucrat şi în vara trecută, dar au fost făcute lucrări proaste, în urma cărora drumul s-a deteriorate din nou. De altfel, DN 6 are probleme la rosturile de dilataţie de la viaducte încă de când a fost finalizat. Nu a trecut niciun an şi în zona acestora au apărut gropi mari în carosbail. Din cauza acestora, în toamna anului trecut s-au produs şi două accidente de circulaţie, care s-au soldat cu două victim şi alţi oameni grav răniţi, despre care am scris la momentul respectiv. În urma acestor accidente, drumarii au făcut doar câteva mici carpeli, care nu au ţinut prea mult. “Repară şi repară şi după două luni iar nu mai este bun. Eu am rupt cauciucurile aici, două cauciucuri le-am spart în gropi. Au mai reparat şi în vara asta, dar s-a rupt din nou, pentru că nu au fost făcute bine. Asta-I rău, că nu fac cum trebuie” a spus un şofer afectat de situaţie. Bărbatul ştie de cârpelile făcute iarna trecută şi în această vară, acesta-i motivul pentru care susţine că s-au făcut lucrări. “Este o decizie foarte proastă pentru drumurile astea, pentru că se încurcă circulaţie. Drumul este foarte rău, rupem maşinile aici, încărcătura este mare, drumul e rău, este foarte proastă decizia să se repare acum, au stat la umbră când a fost cald” spune un alt şofer.

Cozi mari în week-end, pe DN 6 din cauză că drumul este obturat

Lucrările de pe DN 6 afectează grav şi traficul, dirijat cu ajutorul unor semafoare. Cele mai mari probleme sunt în week-end, când din cauza aglomeraţiei se formează cozi foarte mari, iar şoferii aşteaptă zeci de minute în trafic. “Am o părere foarte proastă de lucrările începute acum şi se merge foarte încet. Durează şi două ore să stai la coadă, în special sâmbăta şi duminica, au fost situaţii când era pe doi – trei kilometri coada. Şi cine ştie cât vor mai dura lucrările, că la cum se mişcă ei, se lucrează foarte încet. Şi mai sunt şi viaducte acolo în spate la Vodiţa, unde e jale, într-un cuvânt e rău drumul”, spune un alt şofer.

Întrebarea care se pune este de ce nu au fost începute lucrări de reparaţii încă din primăvară, pentru că drumul a ieşit din iarnă cu mari probleme şi s-a aşteptat până în această toamnă. Este adevărat că drumarii au cerut un aviz pentru începerea lucrărilor în luna august, dar a fost refuzat din cauză că drumul era foarte aglomerat. Astfel, avizul a fost amânat pentru această perioadă. Întrebat care este motivul pentru care se lucrează abia acum şi nu în primăvară, directorul DRDP Craiova a dat explicaţii deloc convingătoare. “Se lucrează de o lună de zile, de treizeci de zile am dat ordinal de începere, a durat licitaţia, a fost atribuită la câştigător, a durat procedura legală şi apoi le-am dat ordinal de începere. Timpul ne permite, le vor termina până începe timpul urât terminăm aceste rosturi, erau urgent de făcut, nu puteam intra în iarnă cu ele aşa cum sunt acum. Temperaturile sunt positive, sunt temperature pe care se poate lucra şi chiar se lucrează foarte bine. Că a plouat două zile, nu trebuie să facem o tragedie din asta. Când începe timpul urîât, începe poleiul, acele rosturi vor fi finalizate”, este convins directorul DRDP Craiova. Numai că î doar câteva zile este aşteptat din nou un episode de vreme rea, cu ploi abundente, urmate de scăderea drastic a temperaturii, iar muncitorii sunt departe de finalizarea lucrărilor, iar de la poliţie au termen până pe cincisprezece noiembrie în care trebuie să se încadreze.

Citit 388 ori Ultima modificare Joi, 26 Octombrie 2017 23:49
Etichetat cu
Mai multe din această categorie: « CINE VOR SĂ DEVINĂ PRIMARII ORȘOVEI
Mihai Bădescu

„Oamenii buni nu au nevoie de legi pentru a acţiona responsabil, iar oamenii răi vor găsi întotdeauna o modalitate de a le ocoli.” - Platon

Lasă un comentariu

Jurnal.Mehedinti

Jurnal Mehedinți este conceput ca un portal media ce își dorește să aducă în presa locală o dinamică nouă si un format atractiv.
 
    Tel: +40 728317685
Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Foto

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…