Detalii şi declaraţii ȘOCANTE ale tuturor celor implicaţi în această poveste inclusiv reacţia reprezentanţilor Spitalului Judeţean, puteţi viziona în materialul video ataşat acestui articol.
Sistemul sanitar românesc este la terapie intensivă şi dincolo de probmelele mari cauzate de lipsa banilor, oamenii se lovesc şi de atitudinea personalului medical. Este şi cazul unor pacienţi ajunşi la urgenţa unităţii sanitare, care au aşteptat şi mai bine de o oră până să fie preluaţi. Oamenii nu reclamă neapărat că au aşteptat, deşi unii aveau dureri cumplite, cât atitudinea şi modul de comportare avute de personalul medical. Incredibil este cazul unei bătrâne, care ajunsă la spital după ce a călcat într-un cui, nu i s-a dat nici măcar un scaun cu rotile ca să fie transportată de la maşină până în secţie.
De ce se fac medici şi asistente, dacă nu pot să găsească nici măcar o vorbă bună, pentru un biet pacient care vine disperat şi încercat de durere să le ceară ajutorul? Aceasta a fost reacţia unui om căruia i-am povestit ceea ce veţi afla şi dumneavoastră din materialul care urmează. Marţi seară, cu dureri foarte mari, o biată bătrână din Poroina Mare a ajuns la urgenţa spitalului, adusă cu maşina de fiul său. Femeia de 78 de ani călcase într-un cui. A rămas acasă câteva ore, dar după un timp şi-a dat seama că nu mai poate suporta durerile. Când au sunat-o copiii, abia mai putea să vorbească. Speriaţi, oamenii au sunat la 112 şi au cerut o ambulanţă. Dispecera de serviciu le-a spus că ambulanţa nu intervine la un pacient care a călcat în cui, pentru că nu este o urgenţă, după ce în prima fază li s-a închis telefonul. Văzâd că nu o pot scoate la capăt, unul dintre băieţi s-a urcat în maşină şi a plecat şi şi-a luat mama de la Poroina. Numai că, ajunşi la urgenţa spitalului, oamenii au întâlnit o indiferenţă şi mai mare. Mai întâi şi-au luat mama în braţe din autoturism şi au adus-o în secţie, pentru că li s-a spus că, secţie UPU cea mai mare din Mehedinţi nu are un cărucior cu care să transporte un bolnav. Apoi a urmat socul întâlnirii cu medicii. Văzându-şi mama că se chinuie, cei doi fii le-au cerut medicilor să-I facă măcar un calmant. Numai că, în loc de o vorbă fumoasă li s-a spus pe un ton răstit că trebuie să aştepte. Şi că dacă nu le convine să-şi ia mama şi să plece la un centru de permanenţă!
Ce reacţie poţi să ai, ca un om de bun simţ, când în loc de o vorbă bună găseşti într-un spital o asemenea atitudine? Toate aceste reacţii sunt confirmate şi de doi martori la incident, aparţintori ai altor pacienţi, care au fost trataţi cu aceeaşi lispă de respect. Cât despre reacţia reprezentanţilor spitalului, purtătorul de cuvânt al unităţii sanitare a declarat că pacienţii sunt preluaţi în funcţie de gravitate şi a recunoscut că există bolnavi care aşteaptă şi mai mult de o oră până sunt preluaţi, deoarece cazurile lor nu sunt considerate urgenţe.