Reamintind că pe lângă criza Covid acest sector se află și sub presiunea Pactului ecologic, eurodeputatul craiovean, care este Coordonatorul politicilor de transport din grupul PPE, a arătat că cea mai bună soluție pentru aviație este investiția în cercetare și dezvoltare pentru a se ajunge la un transport sustenabil. „Există însă, din păcate, un discurs dublu. Vrem sustenabilitate, din punct de vedere ecologic, dar nu vrem să dăm mai mulți bani la Clean Sky- întreprinderea public-privată care se ocupă cu cercetarea și dezvoltarea aviației ecologice. Și tot din păcate, doar PPE a fost singurul grup politic din Parlamentul European care a susținut mărirea bugetului Clean Sky”, a spus Marinescu în cadrul sesiunii plenare din iulie, de la Strasbourg.
Cât privește locurile de muncă și protecția socială a lucrătorilor din aviație, sector foarte afectat de criza Covid, Marinescu a spus: „Cea mai bună protecție socială o poate asigura o companie viabilă, puternică din punct de vedere economic. Sunt voci care spun că trebuie să închidem zborurile, ba chiar să le interzicem și să mărim prețurile biletelor de avion, pentru a încuraja cetățenii să călătorească cu mijloace de transport mai puțin poluante. În același timp, se spune că trebuie să protejăm lucrătorii din aviație. Dar aceste două deziderate se contrazic”, a mai declarat Marinescu, care a cerut Comisiei Europene, pe de o parte să sprijine companiile din industria aeronautică (companiile aeriene, companiile de servicii de trafic și aeroporturile), iar pe de alta, să vegheze ca aceste ajutoare să nu influențeze competiția corectă.