Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu, vicepreşedinte al Grupului PPE din Parlamentul European, consideră că aceste fonduri suplimentare sunt evident destinate şi României. Singura condiţie este să dorim să folosim fondurile europene nerambursabile pentru a scoate din această criză prelungită infrastructura rutieră şi feroviară. „Am introdus printre priorităţile de finanţare sectoarele rutiere Siret-Suceava, Focşani-Albiţa şi sectoarele feroviare Arad-Braşov-Predeal şi Bucureşti-Craiova, precum şi prelungirea, pe cale rutieră, a coridorului european „Rin-Dunăre”, de la Bucureşti către Focşani şi Albiţa. În plus, tot la propunerea mea, pentru a creşte transparenţa proiectelor, Comisia Europeană va publica în timp real o hartă cu stadiul de implementare a proiectelor. În calitate de raportor al Parlamentului European pentru Mecanismul de Conectare a Europei voi începe din ianuarie 2019 negocierile cu Președinția română a Consiliului”, a precizat Marinescu.
În perspectiva acestor negocieri, care se întrevăd ca fiind foarte dificile, europarlamentarul oltean a lansat un apel public către Ministrul Transporturilor şi către premierul Dăncilă să revină asupra deciziei de a finanţa proiectele din infrastructură prin parteneriate public-privat şi să acorde mai multă atenţie fondurilor europene nerambursabile. Liberalul susţine că acesta este un guvern care deja a demonstrat că refuză fără nicio explicaţie fondurile europene nu are cum să-mi fie aliat în negocierea dură din Consiliu privind păstrarea acestor 6 miliarde de euro pentru finanţarea politicii de transport.
MARINESCU: „Am adus prin amendamentul meu 6 miliarde de euro în plus la Transporturi. Sper ca Preşedinţia română a Consiliului să fie de acord să menţinem aceste fonduri europene pentru politica de transport”
Mecanismul de Conectare a Europei este unul dintre principalele instrumente de finanţare ale Uniunii Europene, prin care se urmăreşte stimularea creşterii economice, a competitivităţii şi crearea de locuri de muncă. Finanţarea prin Mecanismul de Conectare a Europei vizează trei sectoare de activitate: transport, energie şi reţelele digitale. Propunerea de finanţare avansată de Comisia Europeană la 6 iunie 2018 fost următoarea: CEF integral - 42,3 miliarde euro, dintre care pentru sectorul transporturilor -30,6 miliarde euro, pentru sectorul energie -8,7 miliarde euro şi pentru sectorul digital 3 miliarde euro.