Aurora Măciucă locuiește în cartierul orșovean Poiana Stelei. În anul 2014, femeia a plecat la țară, pentru că îi murise mama și trebuia să se îngrijească de gospodăria de acolo. Nu a fost suficient de inspirată să facă o cerere către operatorul serviciului de apă și canalizare, prin care să anunțe că lipsește de la domiciliu și să înainteze citirea apometrului de la data plecării, iar asta, se pare, a fost ultima ei greșeală! Odată întoarsă acasă la Orșova, femeia a fost la un pas de a leșina când a văzut ce o aștepta în cutia poștală. O factură emisă de FLORICOLA SA o obligă să plătească nici mai mult, nici mai puțin de 1.900 de lei. „De unde, Doamne ia-mă, să dau eu atâția bani? Pentru mine e o sumă mare!”, se plânge femeia.
Chiar dacă nu a dus citirea apometrului la casieria FLORICOLA, atunci când a plecat din Orșova, femeia mai spune că normal era să se factureze pe diferența dintre citirea inițială și cea găsită la întoarcerea ei acasă. „Cum să dau bani, dacă eu nu am stat acolo, nu am consumat nici picătură de apă?”, se întreabă Aurora Măciucă.
„Din anul 2014 am fost plecată la țară, pentru că mi-a decedat mama, am anunțat aici la furnizarea apei, la domnul Popescu, la casierie, și mi-a spus că nu e problemă, că știu ei că sunt plecată, nu mi-a spus să fac cerere. Vecinii mei toți știu că am fost plecată, sunt martori. Și mi-a venit 19 milioane de plată (n.r.: 1.900 lei). Am lipsit doi ani de acasă, timp în care am fost facturată cu 19 milioane de lei. Eu am și apometru, să știți, dar dacă nu am fost acasă, nu a avut cine să deschidă poarta și să-l citească! Când am venit acasă, în 2016, eu am plătit 2 milioane (n.r.: 200 de lei), dar i-am dat așa din mână, că ei nu au venit să îmi citească contorul. Eu i-am spus la doamna, acolo, când am plătit, să vină cineva să îmi citească și apometrul. Între timp, a venit cineva de la apă de acolo, mi-a citit apometrul, și a zis să mai dau și eu acolo cât pot, că el o să mă scadă din bani, dar cât și cum nu mi-a spus. Acum mi-a venit foaie că dacă nu achit 19 milioane de lei, nu mă racordează la rețeaua nouă de alimentare și canalizare”, a declarat, cu ochii în lacrimi, Aurora Măciucă.
Patronul FLORICOLA nu cunoaște situația
Am solicitat un punct de vedere oficial de la FLORICOLA SA, referitor la acest caz, și am primit o explicație chiar din partea patronului firmei operatoare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare din municipiul Orșova, Constantin Popescu. Acesta susține că nu cunoaște situația respectivă dar că, în general, cei care au apometre, nu sunt facturați la paușal, iar factura reflectă exact consumul citit pe apometre.
„Nu cunosc situația, să vină la sediul societății, să verific situația! În general, consumul dat de apometru duce la factura fiecărui consumator, pentru cei care îl dețin și, bineînțeles, sigilat cu sigiliul furnizorului de servicii de distribuție a apei potabile. Nu am o astfel de sesizare din acea locație. Dacă are apometru, nu trebuie să facă niciun anunț, factura se emite în funcție de consumul care rezultă de la citirea apometrului. Nu poate fi facturată la paușal. Nu cunosc situația de la această adresă”, a declarat însuși patronul FLORICOLA SA, Constantin Popescu.